کبک قدیمی یا الد کبک

کبک قدیمی (Old Quebec) یک منطقه تاریخی زیباست که در قلب شهر کبک واقع شده است. این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در کبک است. این منطقه به خاطر خیابان‌های سنگفرش، فروشگاه‌های قدیمی و تنوع رستوران‌ها و کافه‌ها شهرت پیدا کرده است. خود شهر کبک به دلیل محیط شبه اروپاییش برای توریست ها جذابیت بالایی دارد، اما این بخش از کبک زیبای منحصر به فردی دارد که هر کسی را به آن جا می کشد.

محدوده کبک قدیمی در سال ۱۶۰۸ توسط ساموئل دو شامپلن تأسیس شد و از آن زمان به بعد به طور پیوسته مسکونی بوده است. این منطقه دارای تاریخی غنی است و محل بسیاری از جاذبه‌های تاریخی مانند شاتو فرونتناک، کلیسای Notre-Dame-de-Quebec و قلعه کبک است.

تقریبا هر نقطه از کبک قدیمی می تواند ارزش توریستی داشته باشد؛ با این حال، برخی نقاط و فعالیت ها هستند که برای توریست ها جاذبه بیشتری داشته و شهرت پیدا کرده اند؛ از جمله:

  • بازدید از منطقه تاریخی: کبک قدیمی یک مکان عالی برای سرگرمی و کاوش است. بسیاری از اماکن جالب برای دیدن وجود دارد، از جمله ساختمان‌های قدیمی، کلیساها و موزه‌ها. معماری خاص و رنگ بندی چشم نواز این ساختمان ها تاثیر مثبتی در حس و حال هر کسی دارند.
  • پیاده‌روی در دیوارها: دیوارها مجموعه‌ای از سیستم‌های دفاعی کبک قدیمی بوده اند و برای محافظت از آن طراحی شده بودند. این دیوار ها که کبک قدیمی را احاطه می‌کنند اکنون یک جاذبه توریستی محسوب می شوند. با پیاده روی بر روی آنها مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و رودخانه سنت لوران را مشاهده خواهید کرد.
  • حضور در کنسرت یا نمایش: در کبک قدیمی در طول سال بسیاری از کنسرت‌ها و نمایش‌ها برگزار می‌شوند. در طول بازدید خود برنامه‌های محلی را بررسی کنید تا ببینید در آن زمان چه میزبانی می‌شود. البته لازم به ذکر است که اغلب برنامه های فرهنگی در کبک به زبان فرانسه هستند.
  • خرید: کبک قدیمی یک مکان عالی برای خرید است؛ چرا که در این منطقه فروشگاه های خاص و منحصر به فردی وجود دارند که سوغاتی‌ها، لباس‌ها و سایر اجناس را با قیمت های مناسب برای فروش گذاشته اند.

کبک قدیمی یک منطقه زیبا و تاریخی است. اگر دوست دارید نسخه ای نسبتا کهن از اروپا را در قلب کانادا تماشا کنید، کبک قدیمی مقصدی بی نقص برای شماست. در ادامه به این چند نکته برای بازدید از کبک قدیمی هم توجه داشته باشید:

– بهترین زمان برای بازدید از کبک قدیمی، در ماه‌های تابستان است که آب و هوا گرم و آفتابی است.

– کبک قدیمی جز محبوب ترین نقاط توریستی در کبک و کل کانادا به حساب می آید. بنابراین در این منطقه ممکن است شلوغی وجود داشته باشد. اگر قصد بازدید از این بخش را دارید،حتماً بازدید خود را با حضور زودهنگام برنامه‌ریزی کنید تا از شلوغی جمعیت جلوگیری کنید.

-پیش از شروع گشت و گذار در این منطق، بهتر است با کمی سرچ شناختی ابتدایی از این منطقه توریستی داشته باشید؛ هم چنین پیش از شروع سفر خود، نقشه آن را بررسی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *