پارک استنلی ونکوور

پارک استنلی یک پارک معروف واقع در ونکوور است. این پارک مساحتی معادل ۱٬۰۰۰ اکر (۴۰۵ هکتار) دارد. پارک استنلی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در ونکوور است که به خاطر چشم‌انداز زیبا، انواع فعالیت‌های توریستی و سرگرم کننده و مناظر خیره‌کننده از شهر و اقیانوس آرام شناخته می‌شود.

پارک استنلی جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی بسیاری را در خود جای داده است. مهم ترین بخش های توریستی در این پارک عبارتند از:

  • آکواریوم ونکوور: آکواریوم ونکوور یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان است. این آکواریوم زیبا و مدرن، محل زندگی بیش از ۵۰٬۰۰۰ جانور اقیانوس آرام است و تقریبا جز شلوغ ترین نقاط پارک استنلی محسوب می شود.
  • دیوار ساحلی پارک: دیوار ساحلی پارک استنلی یک مسیر پیاده‌روی ۱۰ کیلومتری است که در حاشیه پارک واقع شده است. این دیوار و مسیر پیاده روی آن یک نقطه محبوب برای پیاده‌روی، دویدن، سوار کردن دوچرخه و رولربلیدینگ است.
  • صخرهٔ سایواش: صخرهٔ سایواش یکی از زیباترین و مهم ترین بخش های پارک است. این صخره مجموعه ای از سنگ های صخره‌ای بزرگ است که در انتهای جنوبی پارک قرار گرفته. این یک نقطه محبوب برای عکاسی و لذت بردن از مناظر شهر و اقیانوس است.در کنار مناظر زیبایی که در این نقطه از پارک می توانید داشته باشید، یکی از محبوب ترین فعالیت ها در این بخش، عکاسی است.
  • براکتون پوینت: براکتون پوینت یک شبه‌جزیره است که در انتهای غربی پارک قرار گرفته. در این مکان یک فانوس دریایی، یک ستون توتم قوم نخستین ملت‌ها و یک نقطه دید که مناظر زیبایی از شهر و کوهستان‌های نورد شمالی واقع شده است. براکتون پوینت نیز جز محبوب ترین بخش های پارک استنلی است.
  • راه‌آهن کوچک پارک استنلی: راه‌آهن کوچک پارک استنلی یک راه‌آهن به عرض ۱٫۵ کیلومتر است که بازدیدکنندگان را برای توری در دل این پارک بزرگ به سفر می برد.
  • مرکز اکولوژی پارک استنلی: مرکز اکولوژی پارک استنلی یک سازمان غیردولتی است که برنامه‌های آموزشی درباره محیط طبیعی پارک را ارائه می‌دهد.

پارک استنلی یک مکان عالی برای گذراندن یک روز و کاوش در محیطی طبیعی و جذاب است. با توجه به انبوه مناظر دیدنی، امکانات تفریحی و جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی در این نقطه، تعجبی ندارد که پارک استنلی مشهورترین جاذبه توریستی ونکوور شده است.

اگر قصد بازدید از پارک استنلی ونکوور را دارید، این نکات می توانند به کار بیایند:

– پارک طول سال باز است، اما در ماه‌های تابستان بیشترین محبوبیت را دارد.پس اگر در تابستان می روید، انتظار شلوغی بیشتر از سایر اوقات سال را داشته باشید.

– ورود به پارک رایگان است، اما برخی از جاذبه‌ها مانند آکواریوم ونکوور و راه‌آهن کوچک پارک استنلی ممکن است هزینه‌ای داشته باشند.

– پارک در سمت غربی ونکوور و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. می‌توانید با ماشین، اتوبوس یا دوچرخه به آنجا بروید.

– پیشنهاد می شود حتما کفشی راحت بپوشید، زیرا قرار است در این پارک به فراوانی پیاده روی کنید.

– از ضدآفتاب استفاده کنید، زیرا آفتاب در ونکوور شدت زیادی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *