نخست وزیر کبک مهاجرت به کبک

بر اساس گزارش Montreal CTV، استان کبک رویکرد خود را برای پذیرش مهاجران در سال جدید تغییر داده است. در چند ماه گذشته مقامات کبک اصرار داشته اند که تنها 50 هزار مهاجر را در سال پذیرش کنند و با افزایش این تعداد مخالفت شدید کرده بودند. اما حالا خبر رسیده که نخست وزیر فرانسوا لوگو اعلام کرده که تعداد مهاجران مورد پذیرش در سال را به 60 هزار تن افزایش می دهند؛ مشروط به این که مهاجران اقتصادی به استان کبک باید بر زبان فرانسوی مسلط باشند.

به نظر می رسد دلیل اصلی این تاکید بر زبان فرانسه این باشد که کاربرد این زبان در کبک در حال کاهش و افول است. لوگو هم چنین مدعی شده که کبک برای جذب بیشتر مهاجران اقتصادی مانند سرمایه گذارها اقدام خواهد کرد و برنامه هایی در این راستا دارد. اگر آستانه پذیرش افزایش یافته به تصویب برسد، سطح مهاجرت و تعداد چذیرش شده ها به تدریج افزایش خواهد یافت.

کریستن فرشت وزیر مهاجرت، فرانسیزاسیون و ادغام کبک گفته که اصلاحاتی در پذیرش مهاجران در استان کبک اعمال خواهد شد و نحوه انتخاب مهاجران دستخوش تغییر می شود. از جمله تغییراتی که قرار است رخ بدهد، توجه بیشتر بر تسلط زبان فرانسوی در متقاضیانی است که خواهان مهاجرت به کبک هستند. بر اساس طرح جدید، قرار است تا سال 2027 میلادی  96 درصد از مهاجران اقتصادی کبک، پیش از آمدن به این استان برای مهاجرت، بر زبان فرانسوی مسلط باشند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *