مهاجرت ایرانی ها به کانادا

بر اساس آخرین داده‌های اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست‌های مهاجرت در سه ماهه اول سال 2023، به مقدار ١٢ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال پیش کاهش یافته‌است. در واقع بر اساس این آمار، تعداد درخواست های ثبت شده در این سه ماه برابر با ٧٣ هزار و ٣٥٨  مورد بوده است؛ این نرخ در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی، نزدیک به ٨٣ هزار و ٦٩١ مورد بوده است.علاوه بر این، با کاهش چشمگیرتر ٣٩.٣ درصدی در میانگین ماهانه تعداد درخواست‌ها نسبت به سه ماهه آخر سال گذشته (٤٠٣١٢) نرخ آن به ٢٤ هزار و ٤٥٣ درخواست در سه ماهه اول سال جاری رسیده است.

کاهش قابل توجهی در تعداد درخواست‌های اتباع خارجی از برخی کشورها که منابع مهم اقامت دائم جدید در کانادا هستند، باعث کاهش کلی درخواست‌ها شده است. با توجه به این نرخ کاهشی در درخواست های مهاجرت به کانادا، می توان کاهش آتی در مهاجران تازه وارد به این کشور را پیش بینی کرد. 

در این بین درخواست های مهاجرت ایرانی ها به کانادا نیز با کاهش روبرو شده است. در سه ماهه نخست سال 2022، تعداد درخواست های ثبت شده برای مهاجرت از سوی ایرانی ها معادل 2328 نفر بوده است. این نرخ برای سه ماهه سال جاری، برابر با 1398 مورد است. به عبارت دیگر، نرخ درخواست مهاجرت ایرانی ها به کانادا با کاهشی 40 درصدی روبرو شده است. 

این کاهش تنها شامل ایران نمی شود و بسیاری کشورهای دیگر که منبع مهاجران به کانادا بودند نیز مشمول چنین وضعیتی هستند. در سه ماهه اول سال جاری، تعداد درخواست‌های فیلیپین ٢٨ درصد کاهش یافت و تنها به ٥٠٤٠ مورد رسید. در حالی که در دوره مشابه سال گذشته ٦٩٨٨ درخواست وجود داشت. درخواست‌های مهاجرت از چین نیز در آن بازه‌های زمانی ١١ درصد کاهش یافت و از ٤٦٤١ به  ٤١٥٠ رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *