پارک ملی بنف

پارک ملی بنف، یکی از مناطق توریستی معروف کانادا و یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است. این پارک بزرگ و زیبا در کوهستان‌های راکی در آلبرتای کانادا قرار دارد. این پارک در سال 1885 تأسیس شده وقدیمی‌ترین پارک ملی کانادا به شمار می رود. این پارک بیش از ۲٬۵۰۰ مایل مربع از کوهستان‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها را شامل می‌شود.

پارک ملی بنف مقصد گردشگری محبوبی است و هر ساله هزاران نفر برای بازدید از این پارک به آلبرتای کانادا می روند. دلیل محبوبیت و شهرت بالای پارک ملی بنف به خاطر چشم‌اندازهای فوق‌العاده، حیات وحش پراکنده و مجموعه‌ای از فعالیت‌های لذت بخش در دل طبیعت است. برخی از جاذبه‌های محبوب در این پارک عبارتند از:

  • دریاچه لوئیز: این دریاچه مشهور یکی از زیباترین مناظر کانادا است و بیشترین عکس‌ها در این مکان گرفته می‌شود. این دریاچه در میان کوهستان‌های برف پوش قرار دارد و رنگ آبی فریبنده‌ای دارد. شاید بتوان این دریچه را محبوب ترین بخش پارک ملی بنف دانست.
  • دریاچه مورین: این دریاچه کوچک در فاصله‌ای کوتاه از دریاچه لوئیز واقع شده است. دریاچه مورن نیز توسط کوهستان‌ها احاطه شده است و رنگ فوق‌العاده آبی دارد. محیط آرامش بخش و خوش منظر این دریاچه باعث شده تا محبوبیت آن با دریاچه لوییز برابری کند.
  • تله‌کابین بنف: این تله‌کابین به شما این امکان را می دهد که از قله و ارتفاعات کوه سولفور منظره‌های شگفت‌انگیز پارک را از نمایی هیجان انگیز تماشا کنید.
  • چشمه‌های گرم بالای بنف: این چشمه‌های گرم در شهر بنف قرار دارند. چشمه‌های گرم مقصد محبوبی برای استراحت و دور شدن از فشارها و استرس های زندگی کاری روزمره هستند.
  • موزه پارک ملی بنف: این موزه داستان پارک ملی بنف را از زمان تأسیس تا روزهای حال روایت می‌کند.

در پارک ملی بنف امکان گشت و گذار و لذت بردن از مناظر به بهترین وجه فراهم شده است. اما در کنار گشت و گذار، فعالیت های لذت بخش دیگری هم هستند که می توانند برای هر توریستی جذاب باشند:

  • پیاده‌روی: در پارک ملی بنف صدها مسیر پیاده‌روی وجود دارد که از پیاده‌روی‌های آسان تا پیاده روی های طولانی و چالش‌برانگیز می‌توانید انتخاب کنید.
  • کمپینگ: در پارک چندین اردوگاه وجود دارد. کمپینگ یکی از فعالیت هایی است که برای بسیاری از توریست هایی که به این پارک می آیند لذت خاصی دارد.
  • ماهیگیری: در پارک بنف دریاچه‌ها و رودخانه‌های متعددی وجود دارد. اگر به ماهیگیری علاقه دارید و از این کار لذت می برید، حتما صید ماهی هایی چون ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون و سایر گونه‌ها را امتحان کنید.
  • اسکی و اسنوبرد: در پارک ملی بنف چندین ایستگاه اسکی وجود دارد؛ از جمله سانشاین ویلیج، ایستگاه اسکی دریاچه لوئیز و کوهستان نورکوی.
  • رفتن با قایق: یکی دیگر از فعالیت های بسیار خاص و لذت بخش در پارک ملی بنف،قایق رانی است. در این پارک و در کنار دریاچه ها تعدادی شرکت قایقرانی در رودخانه بو و سایر رودخانه‌ها وجود دارند که تورهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

پارک ملی بنف یک مکان زیبا و هیجان انگیز برای بازدید است. در این پارک برای هر توریستی با هر سلیقه ای، جاذبه ای یافت می شود؛ از چشم‌اندازهای فوق‌العاده گرفته تا حیات وحش پراکنده و فعالیت های آرامش بخش و سرگرم کننده. برای آن دسته از افرادی که به دنبال تعطیلاتی آرامش‌بخش هستند یا به دنبال ماجراجویی‌های پرآدرنالین، پارک ملی بنف یکی از بهترین مقاصد به شمار می آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *