دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور

University of British Columbia


دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در ونکوور بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ تأسیس شده است و از همان دوران یکی از بزرگترین و جامع‌ترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود. دانشگاه بریتیش کلمبیا دو مجموعه‌ی آموزشی دارد، یکی در ونکوور و دیگری در کلونا.

دانشگاه بریتیش کلمبیا به خاطر مزیت های متعدد در آموزش، تحقیقات و زندگی دانشجویی شناخته می‌شود. بیش از ۶۰,۰۰۰ دانشجو، از جمله بیش از ۱۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی، در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه بریتیش کلمبیا بیش از ۶۰۰ برنامه‌ی آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد و در میان اعضای هیأت علمی آن نوابغی چون برندگان جایزه نوبل، مدال‌آوران المپیک و متفکران رودز دیده می شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از مراکز آموزشی پیشرو در زمینه تحقیقات است. محققان و پژوهشگران فعال در آن به طور قابل توجهی در زمینه‌های گسترده‌ای از جمله پزشکی، مهندسی، علوم و هنر به اکتشافات بزرگی دست یافته اند. این دانشگاه محل بیش از ۲۰۰ مؤسسه تحقیقاتی و مراکز مختلف است و تا کنون محققان آن بیش از ۱۰۰ جایزه نوبل و مدال‌های فیلدز به خاطر دستاوردهای خود کسب کرده اند.

از دیگر مزیت های مهم دانشگاه بریتیش کلمبیا برخورداری از یک جامعه علمی پویا و متنوع است. دانشجویان آن از سراسر جهان به آنجا می‌آیند. امکانات دانشگاه زمینه فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی گسترده‌ای را فراهم کرده اند. دانشگاه بریتیش کلمبیا مکانی عالی برای یادگیری، رشد و برقراری دوستی‌های ماندگار است.

تاریخچه‌ دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) در سال ۱۹۰۸ و در پی تلاش های ویلیام جی. بوسر، کشیش و سیاستمدار، تأسیس شد. این دانشگاه در ابتدا در منطقه پوینت گری، حومه‌ای از ونکوور، قرار داشت و در سال ۱۹۱۵ درب‌های خود را برای دانشجویان باز کرد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا به سرعت رشد کرد و تا دهه ۱۹۳۰ یکی از دانشگاه‌های برجسته کانادا به شمار می رفت. رشد دانشگاه به نوعی تحت تاثیر ورود دانشجویان مهاجر بر اثر جنگ جهانی دوم نیز بود. این دانشجویان به دلیل برنامه‌های آموزشی قوی و موقعیت خوب آن در یک محیط زیبا به تحصیل در این مرکز آموزشی علاقمند شده بودند.

در سال‌های پس از جنگ، دانشگاه بریتیش کلمبیا به رشد و گسترش خود ادامه داد. ساختمان‌های جدیدی ساخته شدند، برنامه‌های آموزشی متنوع و جدید اضافه شد و شهرت تحقیقاتی دانشگاه افزایش یافت. امروزه، این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی معروف جهانی است که عمده فعالیت هایش متمرکز بر گسترش تکنولوژی و کارآفرینی است.

رشته‌ها و دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا بستر آموزشی رشته ها و علوم بسیاری است. برخی از مهم ترین رشته‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه به شرح زیر هستند:

  • هنر: دانشکده هنر برنامه‌های آموزشی خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه‌های علوم انسان، علوم اجتماعی و هنرهای خلاقانه ارائه می‌دهد.
  • علوم کاربردی: دانشکده علوم کاربردی به ارائه برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مهندسی و معماری می پردازد.
  • جنگلداری: این دانشکده برنامه‌های آموزشی در رشته های تخصصی و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه جنگلداری و علوم محیطی ارائه می‌دهد.
  • حقوق: دانشکده حقوق دانشگاه بریتیش کلمبیا، «دانشکده پیتر A. الارد» نام دارد. این دانشکده برنامه‌های آموزشی در رشته های مختلف حقوق را ارائه می دهد.
  • پزشکی: دانشکده پزشکی جز برترین دانشکده ها در دانشگاه بریتیش کلمبیا است. هزاران دانشجوی متقاضی تحصیل در این دانشکده مشغول به یادگیری رشته های مختلف پزشکی هستند.
  • پرستاری: این دانشکده، برنامه‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه پرستاری ارائه می‌دهد.
  • علوم دارویی: یکی از دانشکده های مجهز و به روز دانشگاه بریتیش کلمبیا. دانشکده علوم دارویی بریتیش کلمبیا از اعتبار بالایی برخوردار بوده و پیشرفت ها و پژوهش های بسیاری از این دانشکده هر سال به ثبت می رسند.

جایگاه علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا

پیش از این اشاره کردیم که دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه پیشرو در امور پژوهشی و تحقیقاتی است و عمده فعالیت های آن متمرکز بر تکنولوژی و کارآفرینی است. بیش از ۲۰۰ مرکز تحقیقاتی و مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه وجود داشته و محققان آن بیش از ۱۰۰ جایزه نوبل، مدال‌های فیلد و جوایز کیلام را کسب کرده‌اند.

از جمله مهم‌ترین حوزه‌های تحقیقاتی دانشگاه بریتیش کلمبیا عبارتند از:

  • بهداشت و پزشکی: محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال های گذشته حال تلاش برای یافتن درمان‌های جدید برای سرطان، بیماری قلبی و سایر بیماری‌های مزمن بوده اند. آنها همچنین در حال توسعه واکسن‌ها و ابزارهای تشخیصی جدید هستند.
  • مهندسی : مهندسان دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال توسعه فناوری‌های جدید برای انرژی پاک، حمل و نقل و زیرساخت هستند. آنها همچنین در حال پژوهش برای رسیدن به روش هایی برای بهبود ایمنی و کارایی فناوری‌های حمل و نقل فعلی هستند.
  • علوم طبیعی: دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا همگام با آخرین دستاوردهای حال حاضر، در حال مطالعه زمین، کیهان و نیروهای اساسی طبیعت هستند. هدف نهایی از این مطالعات و پژوهش های انجام شده، کاربرد دانش جدید در زمینه توسعه فناوری های مدرن است.
  • علوم اجتماعی: دانشمندان اجتماعی دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال مطالعه طیف گسترده‌ای از موضوعات که دربرگیرنده اقتصاد، سیاست و نابرابری اجتماعی می شود هستند. یافته های حاصل از این پژوهش ها در تنظیم سیاست های کلان برای مقابله با مشکلات اجتماعی در حیطه های مختلف به کار گرفته می شود.

هزینه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یک دانشگاه عمومی در کانادا است. هزینه‌ی شهریه و هزینه‌های دیگر محصلان، بسته به رشته تحصیلی، وضعیت اقامتی و تعداد واحدهای تحصیلی افراد می تواند متفاوت باشد. در عین حال، در ادامه اطلاعاتی دلی درباره هزینه های این دانشگاه ارائه می کنیم.

برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، هزینه‌ی شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • دانشجویان داخلی: ۷,۶۹۳ دلار در سال برای بارگیری تمام واحدها (۳۰ واحد)
  • دانشجویان بین‌المللی: ۳۹,۷۸۶ دلار در سال برای بارگیری تمام واحدها (۳۰ واحد)

در کنار شهریه تحصیلی، دانشجوها باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های خدمات دانشجویی، هزینه‌های بیمه سلامت و هزینه‌های ورزشی را در نظر بگیرند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) مانند سایر دانشگاه های برتر کانادا، تعدادی از بورس‌ها و برنامه‌های کمک مالی را ارائه می‌دهد تا به دانشجویان کمک کند تا هزینه‌های شهریه و هزینه‌ها را راحت تر تامین کنند. دانشجوها می‌توانند برای بورس‌ها از طریق وبسایت خود دانشگاه بریتیش کلمبیا درخواست دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *