امکان تحصیل بیشتر و بلند مدت برای دارنزگان ویزای کار کانادا

امکان تحصیل بلندمدت برای دارندگان ویزای کار کانادا 

هر ساله هزاران متقاضی به عنوان نیروی کار خارجی به کانادا می آیند. کانادا شرایط و بستر مناسبی فراهم کرده تا این دسته از افراد بتوانند در این کشور مشغول به کار شده و ضمن پیشرفت مهارت های خود، شکاف ها و نیازهای موجود در بازار کار کانادا را تامین کنند. 

در عین حال، تحصیل و آموزش برای نیروهای کار خارجی ساکن در کانادا با چالش هایی روبرو بوده است. چالش هایی که به نظر می رسد با سیاست جدید کانادا در قبال این دسته از افراد، رو به رفع شدن باشند. 

بر اساس اعلام شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا در روز 27 ژوئن، نیروهای کار خارجی موقت در کانادا می توانند بدون نیاز به دریافت استادی پرمیت Study Permit یا اجازه تحصیل، در دوره های آموزشی نیمه وقت و تمام وقت شرکت کنند. 

تا پیش از این، نیروهای کار خارجی موقت تنها می توانستند در دوره های آموزشی و تحصیلی با مدت کمتر از 6 ماه ثبت نام کنند. اگر یکی از این افراد می خواست در یک دوره آکادمیک و آموزشی با مدت بیش از 6 ماه ثبت نام کند، ملزم به دریافت اجازه تحصیل یا استادی پرمیت بود. اما با سیاست جدید اعلام شده از سوی شان فریزر که تا 3 سال آینده هم برقرار خواهد بود، این محدودیت زمانی برطرف شده است. 

شان فریزر در این زمینه گفت: «نیروی کار خارجی موقت برای اقتصاد کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد. با اعمال این سیاست، ما امیدواریم که اتباع خارجی را توانمند کنیم تا مهارت‌های خود را برای دستیابی به اهداف شغلی و رویاهای خود بهبود بخشند و در عین حال قصد داریم استعدادهای لازم را برای بازار کار خود پیدا کنیم.»

البته لازم به ذکر است که یک نیروی کار خارجی موقت ساکن در کانادا، می تواند تا زمانی که مجوز کار یا ورک پرمیت Work Permit او اعتبار دارد از مزیت های این سیاست بهره مند شده و بدون استادی پرمیت تحصیل کند. سیاست جدید کانادا شامل حال کسانی می شود که در حال حاضر، مجوز کار معتبر دارند یا اینکه درخواست اجازه کارشان تا پیش از 7 ژوئن در اداره مهاجرت به ثبت رسیده است. 

سیاست عمومی جدید اعلام شده از سوی شان فریزر، می تواند در شانس دریافت دعوتنامه اکسپرس انتری نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. متقاضیان می توانند از این سیاست کانادا استفاده کرده و با کسب مدارک تحصیلی و افزایش تجربه کار به موازات آن، امتیاز بیشتری در سیستم CRS دریافت کنند. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *